Kesibukan

Kebelakangan ni, sia perasan, sia ada sedikit sibuk di pejabat mahupun di rumah. Di mana-mana lah. Akibatnya, sia memanglah kurang bersosial dengan kawan-kawan terutamanya yang di pejabat. Kawan-kawan yang biasa sia pigi bersama untuk makan tengahari di pejabat pun jarang sekali dapat berjumpa. Iyalah, masing-masing pun sibuk dengan kerja masing-masing. Kalau berjumpa pun mungkin terserempak masa mesyuarat, audit atau berselisih dalam lif atau waktu beli makanan. Semua macam bawak haluan masing-masing… Sia rindulah dengan mereka semuaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!! Tapi, apa boleh buatkan? Tuntutan kerja yang sia dibayar memaksa sia untuk mendahulukan kerja-kerja yang bertimbun tu. Banyak wooo kerja-kerja yang baru sia dapat yang perlu di “digest” oleh otak sia yang ndak seberapa cekap ni. Sia cuba jugaklah sehabis baik walaupun kadang-kadang rasa marah tu ada sebab terlalu remeh. Hmmmm… Kerja… kerja… kerja… oh kerja!

Ya Allah! Berilah aku kesabaran dan lapangkanlah dadaku untuk menerima benda-benda baru yang perlu aku pelajari ni. Permudahkanlah semuanya untukku ya Allah! Aku ndak mau merungut, tapi aku akan cuba sehabis baik untuk buat yang terbaik dan yang termampu, sebab aku tahu, inilah amanah yang perlu aku pikul hasil daripada rezeki yang telah Kau berikan kepada aku untuk aku meneruskan kehidupanku seharian. Ya Allah! Aku sentiasa bersyukur dengan apa yang Kau berikan kepadaku ya Allah! Hanya Engkau yang Maha Mengetahui Ya Allah! Tolonglah hamba-Mu ini ya Allah! Aminnnnnn………..

7 Responses

  1. apo nih? mane boleh? klu i mesti i lapangkan masa utk turun ke tingkat 3..

  2. huhuhuhuhu….
    semalam i sempat lapangkan masa lepak kaco ninie lepas mtg sampai KPP dia muka dah lain baru i blah… hehehhehe….😆

  3. wah!! bz banget nih?? sehat x??

    nnti hujung bulan baru sy ade course kat sane..

    sempat tak nk kaco
    👿

  4. bagus2..nanti u kena joget2 depan ninie tau.

  5. bz sunggoh tu….hehehe jaga kesihatan, jumpa weekend ni insyaAllah

  6. huaaa.. betul la kan? masing2 mcm bwk haluan, bz dengan keja masing2.. thanx coz spend mase ngan kite jap.. dpt lepaskan rindu kat baby jap.. hhehe.. kat baby ok, bukan mama baby.. kihkih..

    jacq, really miss ur joget2.. i miss joget2……

  7. nozie: insya Allah hujung bulan ni akak ade je kat opis… jemputlah datang:mrgreen:

    Jacq: I joget2 x sama dengan u punyer joget2😆

    Mak Ana: Jumpa weekend ni!

    Ninie: chet!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: