Innalillahi wa inna ialihi rojiun

Kemarin (semalam) pagi sia ada terima panggilan daripada kawan sia menyampaikan berita yang kawan baik sia meniinggal sebab kemalangan kereta dalam perjalanan balik ke KK. Sia memang terkejut dan kalau boleh, macam ndak mau percaya.

Tapi, hari ini sia memang kenak jugak terima kenyataan yang berita tuh memang betul, sebab sia sendiri saksikan pengkebumian jenazah kawan baik sia tuh di kubur pagi ini.

Pilu betul hati sia. Memang sedih yang amat.

Yang paling sedih, sia langsung ndak sempat jumpa arwah sebelum arwah balik ke KK. Padahal, sebelum sia balik Tawau, sia sempat bertelefon dengan arwah dan janji mau jumpa arwah raya tahun ni sebab tahun lepas sia ndak balik. Arwah siap sempat bagi komen lagi di blog sia ni sebelum sia balik Tawau hari tu (arwah guna nick Nur). Tapi, ndak sangka pulak sia akan jumpa arwah dengan keadaan macam ni. Memang ralat betul rasanya. Yang paling buat sia sedih, malam arwah kemalangan, sia ada telefon HP arwah. Ndak dapat. Rupa-rupanya, waktu tuh, arwah sudah ndak ada, baru lepas kemalangan. Sedih betulllll…….

Ya Allah Ya Tuhanku. AKu Redha. Engkau lebih menyayangi arwah. Hanya Engkau yang Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk hamba-hamba-Mu.

Kepada rakan-rakan Bloggers semua, marilah kita sama-sama sedekahkan Al-Fatihah untuk Arwah Nurkhairiah binti Singka.

Al-Fatihah……

Semoga roh arwah dicucuri Rahmat. Aminnnnn…….

______________________________________________________________________________________

Petang, sia dengan hubby dengan 1 lagi kawan baik sia, si Jaban pigi ke rumah kawan sia yang baru menikah hari Ahad hari tu. Kesian dia kami ndak sempat datang sebab masing-masing sibuk dengan hal keluarga. Jadik, sebagai ganti, kami datanglah melawat ke rumahnya hari ini. Ok la jugak kan?

Malam pulak, sia dengan hubby kawankan (temankan) bapak dengan mamak sia pigi beraya di rumah mandur (bos) bapak sia. Lama jugaklah. Nama pun mengkawankan kan? Sampai mengantuk-ngantuk jugaklah…. Tapi, sia dengan hubby boleh lagilah control cun dan macho sampai diorang habis bercerita.. baik kan?🙂

2 Responses

  1. hntr la emil kat saya

  2. ?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: