Cuti Sakit

Hari ini sia ndak kerja… MC… Cirit birit…..

Tersepit betul rasanya… Sebab kemarin sia sudah janji dengan bos sia mau berbincang dengan dia hari ini… lagipun, besok sia kenak pigi buat audit dengan bos di Sepang….Aiyak! Mengeluh…..

Apa boleh buat…. Kita hanya merancang… Allah yang menentukan….

Mungkin ada hikmahnya….

Jadik, hari ini sia berehat di rumah jak….

Hari ini, hubby sia bawak bapak pigi klinik sebab bapak ada mengadu pening-pening kepala kebelakangan ni… waktu pigi jumpa doktor pakar di HKL hari tu, nurse tu ada cakap yang darah bapak sia ada sedikit tinggi…. Dia ingat bapak sia ada darah tinggi…

jadik, bila jumpa doktor hari ini, sama jugak…. darah beliau ada tinggi… 152/90…. Kesian beliau…. ndak tau la macam mana boleh jadik macam tuh… beliau ni makan bukanlah macam-macam… sangat sederhana.. tahulah kan orang sabah… orang yang pernah pigi sabah tengok makanan harian orang sabah pasti tahu… makan memang sangat membosankan…. sebab terlalu sihat dan sederhana… masak air… tumis biasa…. jarang ada masak bersantan dan berkari… kecuali waktu kenduri….

mungkin jugak kesan daripada dia kemalangan hari tuh… Luka di kepalanya memang cepat sembuh.. 2 minggu kering sudah… Cuma, lepas seminggu dia kemalangan tuh, mood dia jadik lain macam… jadi cepat marah… cepat melenting… Bapak sia memang ndak biasa macam tuh.. dia cukup penyabar orangnya… cool jak… tapi, lepas kemalangan ni lah dia jadik cepat marah… doktor pun ada cakap memang akan ada kesan kepada pesakit lepas kemalangan…. lama atau sekejap tuh ndak boleh cakap… bergantung pada pesakit…

jadik, bila dengar pasal bacaan darah beliau, sia ada risau jugak.. doktor suruh datang ambil bacaan lagi 3 kali sampai hari jumaat minggu depan.. doktor mau tengok samada memang beliau darah tinggi atau ndak…

Sia betul-betul berharap beliau ndak da apa-apa… Harap kalau ada pun darah tinggi tuh, hanya kesan sementara kemalangan hari tu….

Dugaan Allah buat beliau… Moga-moga Allah turunkan rahmat di sebalik ujian-NYA… Aminnnnn….

One Response

  1. kesian bini aku…. lemah sangat dia…. lepas kena suntik terus tido tak sedar diri… tapi bila dah sihat… terus mengganas dan aktif… itulaa bini aku—> Amisah Ahwang a.k.a Aweng da smiley

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: